Nuffnang

Sunday, November 2, 2014

Pencerahan Isu Kereta Mewah Setpol PM @APterkini @BMSpenang




Sebagai tidak mahu isu pemilikan kereta mewah salah seorang Setiausaha politik (setpol) PM bahagian Kewangan ini dari terus dimainkan dan di jadikan modal politik oleh pihak  PR, #PBR telah mendapat pencerahan mengenai isu tersebut.

Yang menjadi isunya disini adalah kononya Setpol berkenaan tidak mengunakan  kereta rasmi kerajaan, tetapi telah menggunakan kereta mewah milik Setpol berkenaan (diletak lambang rasmi Setpol PM dekat kereta) sebagai kenderaan  rasmi.Kenderaan tersebut diperkatakan berharga hampir 0.5 juta (model Porsche Cayenne) yang didakwa oleh pihak Pembangkang!!. Masalahnya ini timbul bilamana pemandu kepada Setpol berkenaan telah salah meletakkan lambang rasmi (diambil dari kenderaan rasmi) dan diletakan pada kenderaan tersebut tanpa merujuk Setpol berkenaan.



Pencerahan tentang isu kereta berkenaan

1.kereta Porsche Cayenne Tiptronic S (A) berkenaan adalah model secondhand 2003. dibeli dengan harga kurang dari 100k. ( jika ikit perkiraan #PBR memang Setpol berkenaan mampu pakai kenderaan berharga sedemikian, Jauh berbeza harga kereta berkenaan dengan Toyota Vellfire ataupun Honda Accord.

2.Kereta berkenaan dibeli selepas lndividu berkenaan selepas menjual kereta jenis Mercedes milik beliau. di sini #PBR bandingkan harga model berkenaan di Mudah.com



So, Kita boleh badingkan antara harga kereta secondhand jenis berkenaan di pasaran. Harga kereta jenis ini memang jauh berbeza dengan harga asal.Orang ramai kurang meminati kereta jenis ini mungkin kerana  maintenace dan alat ganti kenderaan jenis ini tinggi. Cukai Jalan kereta berkenaan  juga agak tinggi (jika semak geran diatas, cukai Jalan kereta berkenaan RM 4057.60 setahun) 


Berkenaan lambang rasmi yang digunakan oleh Individu berkenaan tidak sama sekali menjadi kesalahan, mengikut Akta pengangkutan jalan dibawah kaedah berkenaan nombor pendaftaran, tidak menjadi kesalahan untuk meletakkan lambang rasmi berkenaan (selagi tidak mengelirukan atau melindung no. pendaftaran kenderaan tersebut)

Sememangnya Pembangkang kematian isu untuk dimainkan saat ini. selagi boleh spin dan fitnah mereka akan buat. Jauh sekali isu ini mampu menutup tindakan yang bakal dikenakan kepada Aljuburi.




6 comments:

  1. Inilah kebodohan biasa VVVVVVVVVIP UMNO, menunjuk kekayaan. Bab merendah diri memang tak reti nak amalkan.

    ReplyDelete
  2. yalah, kereta murah, jenama mahal. 2nd pulak. setpol ajer. mesti gaji mahal sebab nak hantar kedai servis mahal. mesti dah tak makan kat hotel, pasal ikut pm, makan free. ramai gak yang nak himpit, dan hantar kertas projek. mesti dapat habuan. layak pakai, tapi adakah lebih baik menunjuk rendah diri seperti jokowi daripada menunjuk kemewahan seperti menteri sukan. sapa yang suka menonjolkan keburukan sehingga orang ramai salah faham.

    ReplyDelete
  3. Lim Guan Eng punya kereta lagi dahsyat. apasal tak bising.

    ReplyDelete
  4. Manager pun boleh pakai kereta ni, takkan setpol pm pakai jadi kesalahan

    ReplyDelete
  5. Model lama lak tu.... he he he..dah murah dah beb kereta nie....harga jatuh gile

    ReplyDelete
  6. Tapi dalam geran jpj ia warna hitam. Yang atas tu merah. Admin nak kelentong sape nih?

    ReplyDelete