Nuffnang

Sunday, September 28, 2014

Kadir Jasin Jangan Jadi BARUA pemusnah pemimpin!! @APterkini @bmspenang


1. A. Kadir Jasin nama besar dalam bidang penulisan yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Secara personel #PBR mengikuti perkembangan penulisan Kadir Jasin ini sejak berjinak-jinak dalam bidang politik terutama penulisan blog, mana tidaknya Kadir Jasin ini seorang bekas ketua editor, seorang wartawan yang banyak pengalaman, seorang yang profesional dalam bidang penyiaran. bab itu tidak boleh dinafikan. 

2.Tetapi bila sejak akhir-akhir ini gaya penulisan Kadir Jasin ini menunjukan kecelaruan identiti, menulis dengan emosi, sentiasa cuba cari ruang apa saja untuk menghentam PM, DS Najib Razak. #PBR melihat dari satu segi si Kadir Jasin ini cuba melepaskan dendam kesumat yang sudah lama terpendam. hasil risikan kawan-kawan ada yang mengatkan bahawa si Kadir Jasin ini FRUST tak dapat apa yang Di idamkannya, Kadir Jasin GAGAL dalam melobi jawatan Pengerusi Media Prima.

3. Sedikit Ringkasan yang #PBR boleh cerita mengenai Kadir Jasin yang semua orang wajib tahu!

2008 : A. Kadir Jasin kata pentadbiran Pak Lah paling teruk dalam sejarah UMNO & Pak Lah perlu letak jawatan & digantikan.

2009 : Najib Razak mewarisi pentadbiran yang telah dirosakkan oleh Pak Lah & Najib Razak lakukan beberapa tranformasi yang lebih baik dari Pak Lah.

SEKARANG :  Kadir Jasin mula pusing kata pentadbiran Pak Lah lebih baik dari Najib Razak & mahu UMNO desak Najib Razak sebagaimana dilakukan terhadap Pak Lah, (Hanya Orang Bodoh/Berbayar sahaja akan cakap Pak Lah Lebih baik dari DS Najib) akan tetapi Kadir Jasin gagal berikan satu nama yang ada dalam UMNO yang layak menggantikan Najib Razak. Kita tahu  Kadir Jasin tidak akan berhenti menyerang Najib Razak selagi hasrat dia tidak dipenuhi.Cukup-cukuplah Kadir Jasin 'game' tahun 2008 dah tak boleh pakai jadi elok kamu lupakan saja hasrat kamu untuk menjadi Pengerusi Media Prima. 



4.Kadir Jasin and the geng hanya  nampak satu aspek saja bila bilangan kerusi Parlimen berkurangan tapi jika Kadir ingin beri pandangan yang adil, kenapa bila di bawah DS Najib Razak, Kedah dan Perak berjaya dirampas semula dan kerusi UMNO bertambah, Kenapa Kadir Jasin tidak sebut? yang Pastinya Dari era YM Tunku ke Tun Razak . Tun Razak ke Tun Hussein . Tun Hussein ke Tun Mahathir dan hingga hari ini Semua pemimpin yang mengambil alih tampok pemerintahan terpaksa bekerja keras untuk melakukan perubahan dan kemajuan untuk negara . Yang pasti , UMNO TIDAK PERNAH GAGAL ! 
Sentiasa terkehadapan dalam berbagai hal . Jangan lah kerana seorang Kadir Jasin , kita berantakan.

5. DS Najib dah buat yang terbaik untuk kita semua kenapa masih nak cari kesalahan dia? Apa tak cukup kah pembangunan rohani dan jasmani yang berlaku sekarang ini, pencapaian ekonomi yang memberangsangkan dan diiktiraf antarabangsa serta dengan pelbagai kemudahan disediakan apa lagi yang Kadir Jasin nak dari Najib?Adakah ini juga satu usaha dari awal untuk menjatuhkan Najib dalam pemilihan Umno akan datang dan ada perancangan sulit untuk menaikkan individu tertentu? tak sabar nak tengok GAME Kadir Jasin ini seterusnya.






3 comments:

  1. The writer of this article missed the bigger picture kadir jasin wanted to pose in his writings viz after his coordinating of facts and comments not only by tun mahathir but those of party veterans. Najib has done his best based on his advisors but not realistic and effective enough given the current political climate. Some criticisms and proposals were thrown in but was ignored. Instead of addressing the shortfall, najib gave in to the enemies and forget the people who put him up as pm. Day by day, situation remain bad. I spoke to a fellow friend in KL and he said that do hope for victory in pru 14 albeit recognition by international community, good economy etc etc. He told me umno now has a lot of apple polishers who will finally destroy umno. Ya ALLAH.....mudah mudahan muhyiddin dapat hj mabrur dan diberi kekuatan untuk membetulkan perjalanan najib ke landasan yang betul.....wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%, yg benar ttp benar yg salah ttp salah. Jgn lah yg salah dikatakn benar , ini yg di panggil yess man bahase mlayu nye PENGAMPU......

      Delete
  2. I am a malaysian from the state of sarawak, malay and muslim domiciling in peninsula. Based on akj's article, i would like to ask top leadership in umno, have you ever empathised with the rakyat in order to understand their "denyutan nadi"? Rakyat includes majority of umno members, party veterans, ex-leaders etc. Being a leader, understandably you would want to excel in your own way but not at the expense of those who put you in power. Apakah anda tidak boleh di tegur demi kebaikan semua rakyat, moreso the majority malays and muslims? My two voting children kept own asking why pm is weak? I warned my children to vote gor the opposition coz we still need BN govt. They asked back if pm does not listen, should he deserve our votes? I said Yes....BN pm needs our votes. We should try to make pm understand this. Kalau tak juga.....dont vote at all. Kalau ada orang kata BN kalah sebab kita tak vote, i will answer them that had pm listens to the majority BN would have won. So who should take the blame? Lu fikirlah sendiri....wallahualam

    ReplyDelete