Nuffnang

Saturday, April 12, 2014

“Jika ingin berfesyen, tengoklah kemampuan diri” - Mawar Fareeda Fanpage

Nampaknya, isu rampasan tudung fareeda tiruan semakin panas apabila rata-rata pegguna laman sosial menganggap tindakan tersebut sebagai kejam dan menjejaskan sumber rezeki peniaga lain.

Selain itu, pengguna-pengguna laman sosial juga mempersoalkan harga tudung-tudung keluaran fareeda yang dianggap mahal dan sukar untuk dibeli. Salah seorang peminat tudung fareeda iaitu Nurkamisah Sharil telah memuatnaik satu komen di facebook yang mencadangkan agar pihak pengurusan fareeda menghasilkan tudung yang murah.



Cadangan itu bagaimanapun telah dibidas oleh Mawar Abdul Karim, isteri Fizo Omar dengan mengatakan kalau mahu berfesyen kena tengok kemampuan diri. Kata Mawar lagi, fareeda juga turut menjual scarves yang murah di mana harganya di bawah RM100.

mendengar satu pihak sahaja tak jadi juga. Jom dengar pula apa kata pihak mawar sendiri yang dikecam terukpeminat kerana memuatnaik komen balas yang
diterima
kedengaran seperti berlagak iaitu berbunyi "jika ingin berfesyen, tengoklah kemampuan diri".

Komen tersebut dibuat bagi membalas status salah seorang peminat di laman facebook yang sebelumnya telah memberikan cadangan penambahbaikan rekabentuk tudung fareeda agar memenuhi syarat Islam dan dijual pada harga yang murah.

Untuk itu, pengendali Mawar Fareeda Fanpage telah menyatakan permohonan maaf mereka secara terbuka dan turut memberitahu, fanpage facebook tersebut bukan dikendalikan oleh isteri Fizo Omar tetapi diurus oleh 5 admin lain.




No comments:

Post a Comment