Nuffnang

Wednesday, November 27, 2013

BENARKAH Malaysia Di INTIP oleh SINGAPURA??

1. LAPORAN bahawa Singapura mengintip pergerakan Malaysia bukanlah suatu yang baru dan ianya         tidak menghairankan. Dalam tempoh 5 tahun ini, Singapura semakin kerap menunjukkan keberanian       dan kurang ajarnya campurtangan dalam hal-hal politik Malaysia. 



2. Antara persoalan lain ialah mengapakah syarikat enjin internet terbesar Google telah dipindahkan            operasinya ke Singapura? Atas alasan bisnes atau alasan pengintipan? Beberapa syarikat berkaitan          seperti Waze yang berasal dari Israel juga perlu diperhatikan? 

3. Negara Thailand antara negara yang memahami aspirasi Singapura apabila Temasek Holding berusaha    untuk membeli syarikat telekomunikasi milik mantan Perdana Menteri Thaksin Sinawatra. Bukan            sahaja rakyat Thai menghalau Temasek Holding, malah Thaksin turut dihalau hingga ke hari ini!


                                  

4. Terbaharu beberapa bulan lalu di mana seorang Ahli Parlimen Singapura telah memanjangkan kakinya     ke Malaysia. Apakah maksudnya ini    <<< KLIK DISINI>>>
    Sebelum itu, anda lihatlah betapa mereka dengan berani menyertai urusan-urusan politik negara kita       ini


Hal Ehwal Malaysia kenapa dibangkitkan di Singapura??

5. AIDC pernah mendedahkan tiga nama Diplomat asing (Singapura) yang menceroboh hal ehwal            negara kita. Bagaimana mereka boleh bertindak jika tanpa maklumat eksklusif ataupun bahasa                mudahnya maklumat intip. 


Diplomat ke or PENGINTIP??

1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.
2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.

Apakah tindakan yang telah dibuat ke atas mereka di atas? Bagaimana mereka mendapat arahan? Arahan dan maklumat siapakah yang beri? Sudah tentu benar laporan  Edward Snowden mendedahkan bahawa Singapura membantu kumpulan perisikan yang didakwa terbabit dalam aktiviti mengintip di Malaysia.

Anda bagaimana?

Untuk Lebih Mendalam mengenai Isu INI sila <<KLIK SINI>>

1 comment:

  1. Malaysia seharusnya... diulangi sewajibnya memanggil pulang dutanya dari singapura. dan kedutaan malaysia di singapura kita tutup. Halau pulang duta singapura di malaysia pulang ke singapura. Putuskan segala urusan dengan singapura. tutup tambak johor dan link kedua dari aliran keluar-masuk. bekukan segalabahan mentah, makanan, dan keperluan harian yang dihantar ke singapura setiap hari berkuat kuasa serta merta. Ini perlu dibuat sebagai tindakan protes terhadap kegiatan biadap serta tidak bertanggungjawab kebintangan Kerajaan Singapura. selalunya api lawanya air tetapi ada masanya Api lawanya Api juga. kerajaan Malaysia tidak harus berdiam diri dan perlu ambil tindakan yang paling tegas dan keras.

    ReplyDelete