Nuffnang

Thursday, February 21, 2013

Bye bye PAS






Semalam Ketua pemangku umno bahagian Parit Buntar dijemput ke pdm caw Parit Abas Tengah secara tiba-tiba walaupun jam sudah 11.30 malam.Kata mereka ada kejutan itu alasan mereka supaya Cikgu cop atau cikgu salleh hadir ke situ walau sudah lewat.

Bila ditanya kepada rakan #Pbr kejutan apa? Kejutan ahli pas nak sertai BN disini.Seramai 3 keluarga datang dan sangat berhajat berjumpa dengan Cikgu cop sendiri.Setibanya Cikgu cop ke sini beliau disambut seramai 70orang yang menanti kehadiran beliau disini.Beliau agak terkejut kerana cawangan ini selalunya tidak ramai jika diadakan mesyuarat atau pertemuan di caw ini adalah dalam 5-6 orang tetapi ini lain jadinya.

Dalam borak panjang bekas ahli pas yang mahu menyokong kepimpinan BN untuk PRU13 ini mereka menyatakan ''lilahitaala cikgu kami sudah mula sedar dan malu dengan Cikgu'' ''Saya bersumpah saya akan suruh keluarga saya sokong cikgu pada PRU13 ini'' kata mereka lagi.Bila ditanya kenapa mereka juga tinggalkan PAS? Imam masjid itu hanya berkata ''PAS sudah tak releven lagi bukan pejuang islam mereka hanya parti yang menjual islam''.Ayat yang paling tepat digunakan oleh tok imam ini ialah ''Kita tolak Parti Islam bukan bermakna kita menolak Islam'' sesungguhnya orang yg masih berada dalam Pas kerana taksub kepada pemimpin dan sering diugut menggunakan hadis dan surah yang diputar belit kepada mereka''


BYE BYE PAS...........




No comments:

Post a Comment