Nuffnang

Monday, December 18, 2017

Mujahid Bangkit Pertahankan DAP! tempelak Hadi Awang


1. Ahli Parlimen Parit Buntar, Mujahid Yusof Rawa menempelak Kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas serangan Haji Hadi terhadap DAP yang membuat kenyataan Orang Melayu akan kerugian jika Pakatan Harapan memerintah.

2. Mujahid sekali lagi dilihat cuba memutarkan faktar untuk menafikan sebenarnya PAN adalah sebenarnya balaci DAP, ataupun dengan ayat yang senang difahami Parti Amanah Negara adalah BARUA DAP!.

3.Mujahid yang merupakan Top Dog DAP menepis kebimbangan itu,Mujahid berkata Hadi tidak patut abaikan hakikat bahawa DAP tidak boleh memerintah sendirian dan perlukan izin rakan mereka, iaitu Amanah, PKR dan PPBM.
“Kalau kamu gabungkan ketiga-tiga parti itu, kamu akan dapati orang Melayu merupakan Ahli Parlimen paling ramai dan akan membentuk kerajaan baharu,” katanya.

Mungkin Mujahid lupa bagaimana Pakatan DAP-PAS-PKR berjaya memerintah Perak Selama 11 bulan apa terjadi? dimana Kerajaan Perak sewaktu ketika itu siapa tunjang mereka?

4. DAP Sebenarnya bukan satu parti yang bersih, akan tetapi wakil rakyat Parit Buntar itu mengulas kenyataan Hadi kononnya DAP tidak mampu menjadi kerajaan yang bersih dan tidak patut bercita-cita menjadi perdana menteri.
“DAP tidak mampu menjadi kerajaan yang bersih dan banyak cerita dilaporkan mengenai kepincangannya.
“Malah, untuk pemimpin DAP menjadi perdana menteri jika pakatan pembangkang menang pilihan raya umum ke-14 turut becanggah dengan realiti di Malaysia yang mana konsep negara Islam mestilah Islam itu berkuasa” katanya lapor Berita Harian.

5. Mujahid senada dengan  ahli DAP Datuk Zaid Ibrahim berkata kelakuan Hadi bermain kad agama semata-mata untuk meraih undi. “Mereka terdesak untuk menang, jadi mereka guna agama.”

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Thanks for the information about this Really nice Post.to know more good and intresting topics.How many grams of fiber per day

    ReplyDelete