Nuffnang

Friday, November 7, 2014

Jagdeep Singh Deo Berapa Biji Rumah Kos Rendah Kerajaan Negeri Bina?


Soalan Cepu Emas Kepada Exco Perumahan  Exco Perancangan Bandar, Desa dan Perumahan Negeri, Jagdeep Singh Deo. BERAPA BIJI RUMAH KOS RENDAH / RUMAH MAMPU MILIK YANG KERAJAAN NEGERI PULAU PINNG BINA sepanjang kuasai Pulau Pinang?

Kerajaan Negeri Pulau Pinang GAGAL menyediakan perumahan kos rendah/murah kepada penduduk Pulau Pinang kerana Rakus dengan mengambil untung dalam pembinaan Rumah-rumah mewah. kerajaan Negeri juga gagal mengawal harga rumah di Pulau Pinang seperti bersengkongkol dengan Pemaju. Mungkin ada Imbuhan Kepada Kerajaan Negeri Dengan Meluluskan Projek Mega.

#PBR Juga kesal dengan tindakan Kerajaan Tokong!! Kerana dengan sengaja cuba  melengah-lengahkan kelulusan 15 projek perumahan mampu milik yang mahu dilaksanakan agensi Kerajaan Pusat.


Agensi seperti Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) dan JKP Sdn. Bhd seolah-olah disekat daripada menjalankan projek untuk rakyat. Kerajaan DAP mahu apa lagi? jika DAP tidak mahu membina rumah kos rendah/murah jangan halang Kerajaan Persekutuan untuk membantu rakyat! Jangan Biarkan Orang susah yang mahu memiliki rumah dikambing hitamkan!! dinyahkan kemampuan untuk memiliki rumah.

Kenapa dalam Masa 6 Tahun pemerintahan regim DAP,Kenapa Regim DAP  hanya mampu meluluskan Projek Terowong bawah laut bernilai 6.3 Billion, Mampu menjual tanah negeri bernilai berbilion ringgit, mampu juga meluluskan projek tidak masuk akal seperti mengecat laluan basikal sepanjang 12KM yang bernilai 30 Biliion dan juga mampu set-up kumpulan samseng-samseng PPS??
ini belum lagi cerita pasal perbelanjaan defisit oleh kerajaan Negeri.










No comments:

Post a Comment