Nuffnang

Saturday, September 20, 2014

#PRKpengkalankubor @PASPusat @DPPMalaysia tidak lagi Iktiraf NGO R

Dengan tidak semena-mena PAS buat hal lagi ,yang terbaru berkaitan PRK di Pengkalan Kubor ! Screenshot  fan Page Facebook rasmi yang digunakan PAS diatas mula tersebar sejak semalam memaklumkan bahawa pihak PAS tidak mengiktiraf NGO R yang baru-baru ini dikesan berkempen untuk parti tersebut. kemelut ini belaku dengar khabarnya NGO R ini lebih kuah dari sudu. Apa taknya mereka ini tidak mendengar arahan yang diberikan Oleh Pemimpin PAS Setempat agak mematuhi guideline yang diberikan oleh PAS Tumpat.

 Sebelum itu , NGO R dikesan melakukan kempen dalam PRK Pengkalan Kubor dengan mengedarkan risalah tentang tuntutan royalti minyak.NGO ini juga turut memasuki premis-premis kerajaan dan melakukan kempen secara terang-terangan supaya pengundi memilih calon PAS.Serentak dengan itu pelbagai pihak tampil mengutuk tindakan NGO terbabit dan sikap PAS yang membisu seolah-olah membenarkan NGO R ini untuk terus menyebarkan dakyah mereka.
Pada pandangan peribadi PBR, tiada tujuan lain PAS buat reaksi uturn segera di Pengkalan Kubor ini.

1. Isu Pas cuba bangkitkan mengenai Royalti Minyak ini menemui Jalan buntu kerana Ketua Operasi Prk Pengkalan Kubor memberikan reaksi bahawa Isu Royalti ini akan memberi backfire pada mereka jika diteruskan.


2. NGO R yang kita semua sedia maklum yang ditunjangi oleh penggerak PASMA/Anwarinas ini telah dikesan menceroboh premis-premis Kerajaan dengan tujuan untuk berkempen bagi pihak PAS. Perbuatan jenayah ini telah didedahkan sendiri oleh mereka dalam satu posting di laman Facebook semalam. Walau bagaimanapun, tidak berapa lama kemudian, posting tersebut telah dipadamkan dari timeline mereka sendiri tanpa diketahui punca-punca sebenar.



Namun, tindakan jenayah ini berjaya kami kesan dan rekan untuk tindakan pihak yang berkuasa. Untuk Ulasan lebih lanjut sila KLIK SINI



No comments:

Post a Comment