Nuffnang

Monday, August 18, 2014

Melampau Pasukan Rondaan Sukarela tajaan @cmlimguaneng Besar kepala Pukul Orang Awam Sesuka Hati @APterkini @utranews


1.Melampau! terdesak! itu perkataan yang sesuai untuk dipertejemhakan terhdap keraskusan Skuad Peronda sukarela yang di Upah oleh Lim Guan Eng yang sewenang-wenangnya memukul orang. mana tidaknya hanya kerana memersoalkan tidak bersempedapat untuk membantah perlaksanaan projek trowong Pulau Pinang. Jangan ingat ikut suka hati memukul orang serupa negara ini tidak punya undang-umdamg! 

2.Kesalahan besarnya ialah menentang Lim Guan Eng dan projek-projek gila untuk kocek peribadi. Akibatnya Ong Eu Soon telah dibelasah oleh lebih kurang 10 orang samseng Pasukan Peronda Sukarela Lim Guan Eng yang berbaju ungu pada jam 10:45 malam tadi.Ong, 52, seorang pencinta alam, aktivis dan anak jati Pulau Pinang, juga merupakan kakitangan NGO, ALIRAN.Sebelum ini, dia merupakan antara orang yang paling lantang mempersoalkan projek Terowong Pulau Pinang yang bernilai RM6.3 bilion itu.Ketika kejadian, dia sedang berjalan di Pasar Farlim di Bandar Baru Pinang apabila 10 orang samseng PPS yang lengkap berseragam menyerbunya secara tiba-tiba dan membelasahnya dengan topi keledar. Dia turut ditumbuk dan ditendang.







3.Berdasarkan maklumat, Pasukan Peronda Sukarela telah mencarinya selama beberapa hari dan telah merancang serangan tersebut.Ong telah membuat laporan polis malam tadi dan telah diberikan rawatan perubatan.Pagi ini, satu sidang media akan diadakan dan semua perincian kejadian tersebut akan didedahkan.Samseng-samseng PPS yang turut menjadi pengawal peribadi Lim Guan Eng itu perlu diserahkan dan diadili oleh undang-undang. Sebelum ini, mereka turut menyerang dan membelasah seorang wartawan.

4. Ikut selanjutnya kerasukan kaki PPS SILA KLIK SINI

No comments:

Post a Comment