Nuffnang

Wednesday, August 13, 2014

#BaganSerai tidak sempat meloloskan diri maut dalam kebakaran


Bagan Serai: “Hancur hati saya apabila mengetahui suami mati dalam keadaan memegang kunci dan ditemui di bawah meja kedai kami selepas kebakaran itu,” kata Boon Poey Ling, isteri kepada ahli perniagaan, Tan Kok Wei yang maut dalam kebakaran membabitkan rumah kedai tiga tingkat di Jalan Siakap, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 4 pagi, Tan, 40, dipercayai mati akibat terhidu asap tebal di tingkat bawah bangunan ketika cuba mengambil kunci pintu belakang premis berkenaan untuk menyelamatkan keluarganya yang terperangkap.

Bagaimanapun, Poey Ling, 37, ibu bapanya, Ong Faw Eng, 63, dan Tan Kow Kiah, 64, serta dua anak mangsa, Tan Zing Yin, 5, dan Tan Zing Xi, 12, diselamatkan anggota bomba dan penyelamat serta hanya cedera ringan.


Poey Ling, berkata suami langsung tidak mengendahkan amaran dia, malah sanggup meredah api untuk mengambil kunci pintu belakang kedai mereka.

Menurutnya, ketika kejadian, dia, suami bersama dua orang anak perempuan serta dua mentuanya bergegas turun dari tingkat dua untuk menyelamatkan diri selepas menyedari berlaku kebakaran di bawah bangunan.

No comments:

Post a Comment