Nuffnang

Sunday, January 5, 2014

Rakyat tentang #HardRockCafe #Putrajaya @NajibRazak @TengkuAdnanReal @TanSriAseh



Putrajaya atau nama penuhnya Wilayah Persekutuan Putrajaya ialah pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan Malaysia yang menggantikan Kuala Lumpur pada 1999. Putrajaya, bandar raya pintar dalam taman terletak 25 kilometer di selatan Kuala Lumpur merupakan sebuah bandaraya futuristik yang menempatkan pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan. Ia adalah Wilayah Persekutuan ke-3 di Malaysia.

Dari sebuah tempat terpencil yang dikenali dengan nama Prang Besar, kawasan ini melonjak membangun dengan nama Putrajaya mulai 12 Oktober 1994. Berbanding dengan Kuala Lumpur, sebuah bandar tinggalan penjajah, Putrajaya dibangunkan oleh anak bangsa sendiri dengan bercirikan budaya tempatan.

Tidak lama lagi Putrajaya yang lebih dikenali sebagai Bandar Islam akan ada Pusat Hiburan untuk masyarakatnya bersosial. Putrajaya diasingkan untuk menunjukkan kejayaan Bumiputera Melayu Khasnya dan kini Melayu itu sendiri mahu mencemarkannya.

Adakah ini yang dimahukan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk orang Melayu?

Jangan Taikkan Putrajaya



Apa keperluan HRC di Putrajaya? Cafe ini bukan sebarang Cafe. HRC menghidangkan minuman keras, 'live band' dan pusat maksiat muda mudi. Apakah masyarakat Putrajaya yang ratanya terdiri daripada kakitangan-kakitangan awam perlukan pusat hiburan sebegini untuk menenangkan fikiran? Hampir 95% penduduk di Putrajaya adalah Melayu Islam bukan? Mereka ini perlukan pusat maksiat ka? Ahli Parlimen Putrajaya, DS Tengku Adnan Tengku Mansor tidak harus berdiam diri kerana beliau menang di Putrajaya adalah disebabkan undi Melayu Islam.

PBR lihat Keperluan HRC adalah tidak releven untuk Putrajaya. minta Aseh Berfikir secara lebih berakal. Jangan bawa masuk anasir-anasir Setan ke Putrajaya. takkan nak jadi macam negeri  konon-kononya serambi Mekah. sekarang Kelantan masih lagikah boleh dipanggil negeri Serambi Mekah. 

 Jangan Pula nanti pembukaan HRC diteruskan juga dengan terma & syarat Yang merepek-repek konon-kononya HRC Putrajaya Tiada dihidangakn Arak & Lifeband ini semua BULLSHIT

Putrajaya Gah di pandang dunia dengan Bandar bercirikan Islam, kenapa HARUS Aseh rosakkan? kerana Aseh nanti BN dapat taik!! PBR cadangkan dari Pembukaan HRC Putrajaya lebih baik Aseh mencadangkan penubuhan Maahad Tahfiz. ura-ura penubuhan ini pernah PBR dengari sewatu masa dahulu.




Adakah Sambutan seperti ini yang bakal terjadi di Putrajaya??


Jadi, untuk menunjukan kesepakatan kita, marilah kita sama-sama PBR dalam bantahan terhadap pembinaan Pusat Maksiat tersebut. Mari kita sama-sama like page bantahan tersebut dan tunjukkan kekuatan rakyat Malaysia. Allahu Akbar!! Allahu Akbar!! Allahu Akbar!!



SUMBER : http://hablulyuzi.blogspot.com
                 http://lamanizzs.blogspot.com












No comments:

Post a Comment