Nuffnang

Wednesday, January 9, 2013

Berita Baik untuk SAMM parit buntar (review)






Siapa yang kenal dengan yunus ok2 maaf Yb yunus? #Pbr Masih kurang kenal dengan si Yb yunus ini beliau juga pengasas samm kawasan parit buntar ini, Yb yunus merupakan seorang wakil rakyat yang kerap turun padang bagi membantu menyelesaikan masalah masyarakat. Apakah benar menyelesai masalah? ya benar.Sedikit sebanyak beliau juga dinobatkan sebagai 'hero' rakyat di kuala kurau. Sebelum ini #Pbr dideahkan keberanian lantang beliau dalam masyarakat.Baru hari ini #Pbr tergerak hati untuk mengenali siapakh Yb yunus ini?



Terima kasih Google kerana menemukan blog http://ybyunus.blogspot.com/ beliau yang sudah kurang update nya isu berkenaan masyarakat di kuala kurau.Mungkin selesai tugas beliau hinggakan tiada lagi masalah dikawasan tersebut.SYABAS!!Memang sakit hati membaca blog beliau kelihatan jelas apa yang masyarakat disini di anak tirikan oleh umno.Mengapa kerana mereka semua ini mudah digunakan? Atau mereka melayu yang senang ditipu?.Yang paling menyedihkan, kebanyakannya semua masyarakat disini adalah melayu sedih tanpa terbela.Tetapi mujur ada Yb yunus yang paling lantang sekali membela masyarakat disini.



#Pbr tertarik dengan 1 isu berkenaan dengan kerja penurapan jalan di Parit Haji Abas yang bertajuk ''KONTRAKTOR PEMBINAAN ASRAMA SMA AL-HIDAYAH PARIT ABAS TIDAK BERTANGGUNGJAWAB''.Kenapa tertarik dengan tajuk yang sudah lama ini?Kerana #Pbr adalah salah seorang pekerja kontraktor yang bertanggungjawab untuk kerja baik pulih jalan tersebut pada tahun 2011.Petikan yang menarik berkenaan isu jalan tersebut sangat menarik iaitu





Penduduk juga kesal seolah-olah tiada pemantauan daripada pihak Pejabat Daerah Kerian, Penghulu Mukim serta Ketua Kampung dan JKKK yang sepatutnya turut bertanggungjawab memelihara kepentingan orang ramai di kampung terbabit.



Berikutan itu bekas ketua kampung Parit Abas En. Ishak b. Yunus telah membuat aduan kepada Wakil Rakyat Kuala Kurau iaitu YB. Abdul Yunus b. Jamhari tentang masalah yang mereka hadapi. YB memaklumkan bahawa masalah tersebut telah diajukan kepada pihak Pejabat Daerah Kerian dan pihak JKR. Pejabat Daerah Kerian memaklumkan jalan di kampung berkenaan akan diturap semula setelah proses pembinaan asrama tersebut selesai.



Pagi itu 4 Januari 2011 YB bersama Pegawai JKR Kerian serta wakil penduduk telah melawat lokasi berkenaan. Pihak JKR atas budi bicara sedia membantu penduduk membaiki jalan berkenaan buat sementara ini dengan menurap batu kasaran walaupun dimaklumkan bahawa jalan di kampung berkenaan bukan dibawah bidang kuasa mereka.Dan akhirnya masalah itu selesai dengan jayanya masyarakat disitu begitu bangga kerana mempunyai Yb yunus iaitu pemimpin yang sangat perihatin terhadap mereka.Dengan ini #Pbr ingin memohon maaf kerana cerita ini BUKAN CERITA SEBENAR dan sila tutup mata kerana realitinya sangat berbeza.

#Pbr ingin bertanyakan soalan kepada penduduk dikuala kurau.



1) Siapakah orang tua yang ke hulu hilir pergi-balik-pergi-balik ke ipoh bagi mendapatkan Bon perlaksanaan sebanyak Rm40k untuk menyelesaikan masalah jalan tersebut?



a) Yb yunus b) Yb yunus c) Yb yunus d) Cikgu cop



2) Siapakah orang tua yang menghantar sendiri Bon tersebut ke JKR?



a) Yb yunus b) Yb yunus c) Yb yunus d) Cikgu cop



3) Siapakah individu didalam JKR menghubungi Yb tempat anda bagi memaklumkan 'wang sudah ada'



a) Yb yunus b) Cikgu cop c) Yb yunus d) Yb yunus





Sila email jawapan anda secepat mungkin kepada paritbuntarrebels@gmail.com



Terbuka kepada SAMM parit buntar Sahaja Cepat!! Anda mungkin menang baju hujan atau kasut getah

(*tertakluk pada terma dan syarat)











P/S: Orang lain punya keja dia UP nama dia.KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

No comments:

Post a Comment