Nuffnang

Monday, December 17, 2012

Gendang keburukkan terlalu aktif






Setelah beberapa minggu merehatkan minda berhenti dari menulis apa-apa hanya jadi pemerhati dan pembaca hanya untuk menilai apakah sebenar benarnya perang politik ini sekadar propaganda maya atau sebaliknya.

Ibarat seperti memilih jodoh yang perlu sentiasa dipantau agar pilihan kita tepat dan bersesuaian dengan kehendak. #Anak muda masakini.Begitu sukar untuk pro kerajaan dan pro pembangkang untuk menawan hati rakyat masakini untuk memastikan kemenangan pru13 ini.

Bila melihat kembali jasa-jasa kerajaan sudah pasti ingin meletakkan masyarakat kita pada hari ini adalah dari golongan yg kurang bersyukur ini kerana kita hanya di dendangkan dengan keburukan yg sangat sarat dengan cemuh caci maki.Ada benar umno seleweng ada bukti mereka rasuah bukan semua hanya segelintir yg salah telah dihukum yang benar kenalah dihargai.

Mudah saja yang salah tetap salah yang benar tetap benar.Hidangan untuk kebenaran amat sedikit dikala media aktif sekarang
Hanya keburukan yang tidak disusuli dengan berita kesudahan itu yang mereka hidang dan berkompang kepada kita.Tertipu? tidak sama sekali benar apa yang dikatakan mereka salah tetapi apa yang sepatutnya berlaku kesudahan sesuatu isu si pesalah tersebut.Bagi pihak yang pembangkang tugas mereka agak sempurna mencari salah tetapi hendaklah akur dengan kelemahan dan kesalahan yang dibuat bukan menepis atau menghalalkan dengan alasan.

Contoh seperti isu hudud Benar itu hukum ALLAH S.W.T yang dijuangkan oleh parti PAS tapi tidak diletakkan dalam jingga pakatan dan sebagainya.Hanya Umno tidak melaksanakan hukum hudud jelas sekali mereka ini kafir.Benar Umno menolak hudud ini kerana kita hidup dikalangan majmuk apa sejarah kemerdekaan apa perjanjian? Mereka lupa, buat jalan raya adalah syariat, buat sekolah adalah syariat, menyambung paip air adalah syariat, bina masjid adalah syariat dan membina Bank Islam adalah syariat. Cuma UMNO jarang mengungkit apa yang mereka buat adalah sebuah perjuangan untuk agama Islam.Parti PAS semakin tersimpul dengan rakan perjuangan mereka (PR) dalil dan hadis dipergunakan untuk memerangkap masyarakat Islam.Hanya atas dasar politik ''Matlamat menghalalkan cara'' digunakan sebagai strategi.

No comments:

Post a Comment