Nuffnang

Friday, July 25, 2014

Cubaan Alih Isu #KrisisMBSelangor, Kesultanan Selangor pula Difitnah Murtad @APterkini @utaranews


1. Berlegar dikalangan Media Sosial Pagi tadi, Isu Tengku Mahkota Selangor, Tengku Amir dikatakan telah murtad. Ini bukan main-main kes macam ni. bila diteliti dan bertanyakan kepada pihak-pihak yang berkenaan, ternyata ini semua fitnah semata-mata bagi memburukkan imej 
kesultanan Selangor yang mungkin mempunyai tujuan tertentu.Walaubagaimanapun kesahihan berita di portal berkenaan amatlah diragukan kerana ia adalah sebuah portal harian Yahudi Zionis Amerika yang berpusat di Tel Aviv sejak 1988. mungkin ini adalah propaganda mereka untuk mengucar kacirkan hubungan baik Malaysia dengan Portugal.


2.Apakah motif sebenar portal berkenaan cuba memalukan portal berkenaan. untuk makluman semua, portal yang berpengkalan di eropah itu mula menyiarkan bahawa satu satunya anak lelaki dan waris Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, Tengku Amir Shah, dikatakan telah memeluk agama kristian di ketika istana Selangor kini berhadapan dengan tomahan dan cacian pihak yang berkepentingan politik terhadap isu ketuanan dan kuasa Sultan.

3. Dimaklumkan juga pengkristianan (Pembaptisan) baginda akan dilakukan oleh seorang yang juga didakwa bekas penganut agama Islam dan akan dilakukan di Santa Maria Cathedral di Braga, Portugal.Sebenarnya perkara serangan terhadap Istana Selangor ini mungkin boleh di jangka kerana sejak kebelakangan ini pihak Istana sering di serang dengan pelbagai isu termasuk soal ketuanan dan kekebalan Sultan didalam menjadi Ketua Agama Islam terutamanya Selangor. Malah Baginda Sultan Selangor sendiri di perlekehkan oleh beberapa orang yang berkepentingan politik.

4. Malahan Baginda Sultan juga pernah menzahirkan kemarahan Baginda ketika baginda berucap di majlis perasmian sebuah masjid di Sepang, Selangor, beberapa minggu yang lalu, dan ianya belarutan sahingga membawa kepada tidak menerima mengadap mereka yang terlibat.Jadi serangan kepada Kerabat dan Istana ini sudah boleh di jangkakan, oleh itu rakyat Selangor tidak perlu panik dengan sebarang serangan dari portal berkenaan yang mungkin mendapat petunjuk dan ajar dari mereka mereka yang bakal di halau keluar dari negeri Selangor ini. Saperti pesalah yang di jatuhkan hukuman ‘Buang Daerah’.

5. PBR lihat isu ini pekara serius, dan berharap Polis boleh memgambil tindakan drastik menyiasat siapa  dalang disebalik portal berkenaan . Sebenarnya isu-isu sebegini  memberi tamparan hebat buat umat Islam di Malaysia ini dan mencemarkan dan cuba memecahbelahkan umat Islam. Persoalan fitnah ini adalah kenapa cerita mengarut ini keluar semasa Selangor menghadapi krisis Menteri Besar? adakah cubaan untuk alih isu berkenaan sehingga Isnstitusi kesultanan Selangor diheret sekali? 

6. Adakah permainan fitnah ini dimainkan oleh Puak PR? Agaknya agenda mereka amat besar jika ini benar berlaku, mana tidaknya jika mereka berjaya mencermarkan imej Sultan, mereka secara tidak langsung berjaya menghidupkan keraguaan kepimpianan sultan dalam hal Agama Islam. bila Sultan sudah dilihat tidak mempunyai kredibiliti, Apa akan jadi pada JAIS & MAIS ? Sebelum ini yang banyak membela JAIS & MAIS adalah Sultan.

* Berita dari Istana- Tengku Muda akan bersembahnyang Jumaat di Masjid Bukit Jelutong hari ini semperna hari Pahlawan. Baginda Sultan murka dengan pekara ini dan memaklumkan kepada IGP.Baginda Sultan Juga akan menyaman pihak yang tidak bertangungjawab itu.

4 comments:

  1. Kira murtad 1/2.

    ReplyDelete
  2. pebuat fitnah dan adudomba tempatnya dlm neraka, yang terlanjur buat salah dan silap taubat pada Allah, mudah2an Allah swt mengampuni kita semua, Amin.

    ReplyDelete
  3. Kalau Raja Muda mementingkan Pelirnya lebih dari Agama , maka terpulanglah kpd budak ini buat keputusan, Yang lain bagilah ruang kpd budak ini murtad. Susah2 dia tackle betina Sepanyol. Jangan sampai jadi cam Manohara di mana kedutaan AS memainkan peranan utk seludup budak itu cabut lari. Jadi Raja2 Melayu sememngnya pelir mrk tak disiplin, selalu stim je, kalau tak lepas jadi gila kot. Kalau dah jadi gila , boleh membunuh.

    ReplyDelete
  4. Sultan Selangor yg tak berapa sihat otaknya dah mula jadi gila disebabkan anaknya yg nak murtad, habis yang dimangsakan ialah Khalid Samad.

    ReplyDelete