Nuffnang

Friday, October 4, 2013

TERKINI-PASAR KEMBOJA di Parit Buntar Kecoh!




Nama Pasar kemboja yang tidak asing lagi di Parit Buntar telah berlaku kecoh apabila Majlis Daerah Kerian dan pasukan Rela bertindak menyita tempat perniagaan apabila peniaga melanggar arahan yang telah dipersetujui oleh mereka sendiri sebulan lalu.




Tindakan Majlis Daerah Kerian mengeluarkan arahan mengubah jadual perniagaan dikawasan itu kerana Aduan telah dibuat oleh masyarakat setempat kerana hari kebiasaan menjalankan aktiviti perniagaan tersebut telah menyebabkan kesesakkan lalu lintas lagi membahayakan pelajar sekolah berhampiran.


Kemalangan yang kerap juga adalah salah 1 faktor Tindakan sebegini dilakukan bagi memastikan tiada kesesakkan atau kemalangan jiwa lagi berlaku.

PBR : Tempat ini tempat tumpuan peniaga yang datangnya semua dari pendatang asing.Sebelum ini Kemboja dan vietnam sahaja tetapi kini sudah sarat dengan peniaga warga indonesia dan pelbagai lagi.Notis telah diberi sebulan lepas tetapi peniaga disitu mendakwa baru dimaklum pada pagi tadi..Ishk ishk.

P/s: Mujahid jangan buat bagus sangat dah kantoi la Pru13 lepas ramai warga kemboja dan vietnam menyokong Pas..Siap turun kempen lagi..ni la jawapannya.Hero sebenarnya kah kah kah


No comments:

Post a Comment