Nuffnang

Monday, October 21, 2013

Jambatan Bunian Dijumpai di Langkawi @APterkini



Kehangatan PRK Sg Limau di perhebatkan lagi oleh jentera tak boleh dipercayai Puak Radikal di alam Maya ini. Seperti Kehabisan air liur dan Modal mereka cuba mainkan isu yang sama langsung tidak releven diabad ini. Jambatan yang dimainkan isu ada jambatan Pulau Bunting, Ini adalah kesan kepercayaan bulat-bulat terhadap fakta yang diterbitkan oleh Puak Radikal ini tanpa mengkaji kesahihan berita tersebut.Menurut apa yang di tulis oleh macai PR diatas, Kerajaan BN bina jambatan berharga RM250 juta bagi memudahkan penduduk bunian shopping di kompleks Idaman Suri Langkawi.. Hairan, sejak bilalah Langkawi ada jambatan macam ni menghubungkan pulau ke pulau.



MAAF PR. Prank anda tidak menjadi! Sila jangan cuba lagi. hehehe

Sumber ini diperolehi dari sahabat #PBR. Jika ingikan lebih detail sila Klik  >>>SUMBER<<<

Untuk makluman macai PR, jambatan ini terletak di Sg Limau bukannya Langkawi, jambatan ini dibina oleh Gamuda Berhad peruntukkan dari kerajaan BN pada tahun 2002 hingga ke 2005 menelan belanja RM 150 juta, bukannya seperti apa yang difitnah pembangkang sebanyak RM 250 juta hingga RM7 bilion.

Panjang jambatan ini lebih kurang 2.3 KM x 13.0 lebar..Jambatan ini dibina sebagai persediaan awal untuk membangunkan Pulau tersebut sebagai pelabuhan untuk menyalurkan petroleum yang dihasilkan oleh industri petroleum dalam daerah Yan iaitu projek Zippy..Sebab tu kalau tengok jambatan ni takdak lah lebar sangat seperti jambatan jambatan lain.. Jambatan ini dibina pun untuk memudahkan urusan penyaluran.. Kalau dilihat dari sudut pembinaan,kedudukan tiang piling agak rapat berbanding tiang piling jambatan Pulau Pinang.. Bermakna jambatan ini dibina bagi menampung jumlah beban yang akan digunakan kelak




No comments:

Post a Comment