Nuffnang

Thursday, September 3, 2015

Taraf Perahwinan Dr Hatta Ramli Sah Jatuh Talak 3







10 comments:

  1. Moron. Serve you right for using God's law for your own ends. All of you have a share in this wickedness.

    ReplyDelete
  2. Ketamakan Dr Hatta memakan diri.Nak sangat jadi YB sanggup membuat baiah yg sangat membebankan dan berisko tinggi..

    ReplyDelete
  3. aku nak jadi cineee buteee kalo dia nak balik bini dieee tu.. tapi mesti mau balun pepuas dulu baiiiii

    ReplyDelete
  4. Senang je jawapan untuk Puak Hatta dan rakan-rakannya,
    Dah kena batang hidung sendiri berbagai Fatwa di bolehkan bagi mengelakkan dari kononnya ianya tidak boleh berlaku kepada dirinya..cuba kena pada orang lain..segala yang boleh dan teori digunakan bagi menghalalkan agar org lain itu memang bersalah dan perlu menerima hukuman samada suka atau tidak..
    Dr Hatta pusing la roda tu selagi boleh..kena ingat setiap pusingan akan kembali dimana pusingan itu bermula..masa anda akan tiba di waktu pusingan itu tiba di permulaan pusingan!!!!

    ReplyDelete
  5. Saya rasa baiah itu sendiri adalah batil, lalu tidak boleh dipakai. Mana ada dalam Islam perkahwinan ada kena mengena dengan ketaatan kepada suatu fahaman politik. Yang ada taklik berlandaskan kegagalan memberi nafkah, ingkar dan melanggar tatasulia berkahwin. Apa asas Ketua Hakim Mahkamah Syariah Kelantan memebuat rumusan begitu? Adakah taklik melaui baiah tersebut diwartakan sebagai sebahagaian dari undang undang syariah negeri Kelantan. Pihak PAS telah mempermainkan ugama. Bukan sahaja ahli dewan yang membuat baiah ini malah seluruh kepimpinan PAS menunjukkan kedangkalan ilmu, mungkin juga sekadar tahu tapi bebal. Dr Hatta, usah risau perkahwinan awak masih sah, janganlah minta kifarah (balasn Tuhan didunia) tetapi insaf dan bertaubatlah dan berbanyaklah memohon ampun kepada Allah taala, semoga mendapat keampunannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw dah was2 perkahwinan tu...nak ambik yg mana tu??

      Delete
  6. amanasyanti, jelas awak yang dangkal berkenaan hukum perkahwinan dalam islam. Sah cerai apabila talak dilafazkan oleh suami walaupun dalam bentuk gurauan. Ini kan pula bila ia disertakan dengan perjanjian bertulis & ditandatangani.

    ReplyDelete
  7. tunggu berita dia ditangkap atas alasan kalhwat, zina dan besekedukan tanpa ikatan perkahwinan yang sah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng GHB semua dah boleh ditangkap khalwat zina....ooooo gerun dosa tuuu

      Delete
  8. Elok la tu..geng zina vs geng jubo...hehehe

    ReplyDelete