Nuffnang

Thursday, August 13, 2015

#PemilihanUMNO Kenyataan @AKaprawi di putar Belit Media



Terbaru, portal The Rakyat Post pula didapati telah menyalah tafsir kenyataan Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO merangkap Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi. The Rakyat Post didapati tidak sensitif dengan kenyataan Datuk Ab Aziz yang disiarkan dalam portal berkenaan seperti berikut:
"Kalau nak ubah ianya melalui pemilihan, sebab itu kita putuskan untuk tangguhkan pemilihan. Bagi mengelakkan perkara begini (menjatuhkan Najib) terjadi,"  katanya yang juga Timbalan Menteri Pengangkutan itu.

Umum mengetahui bahawa objektif utama pemilihan UMNO ditangguh adalah untuk memberi fokus kepada Pilihan Raya Umum yang akan datang serta memberi lebih perhatian kepada ekonomi dan kesejahteraan rakyat. Dalam pada itu, Datuk Ab Aziz ketika memberi maklum balas mengenai putar belit tersebut di dalam laman sosial Twitter beliau, berkata,
"Saya tak pernah nyatakan penangguhan Pemilihan UMNO untuk elakkan Presiden UMNO digugurkan. Kenyataan saya telah diputar-belitkan."




Sikap tidak bertanggungjawab The Rakyat Post dan wartawan mereka membuktikan The Rakyat Post tidak ada bezanya dengan portal-portal Malaysiakini dan The Malaysian Insider. Portal-portal pembangkang memang sudah diketahui umum hanya tahu membuat fitnah terhadap pemimpin negara dan membuat provokasi secara berlebihan untuk tujuan mengadu domba dan mewujudkan pepecahan. Kita tidak perlu mengikut rentak mereka.


No comments:

Post a Comment