Nuffnang

Sunday, December 28, 2014

Akbar MALAY MAIL Semakin Jelas Memusuhi ISLAM @shaberyc @drnovandri @tunfaisal


Dengan tajuk “In 2014, Muslim hardliners crawl out of the woodwork”, akhbar The Malay Mail semalam menyiarkan satu artikel yang mengutuk NGO-NGO Islam yang bangkit bersuara memperjuangkan Islam di Tanah Air ini.
Selain menyenaraikan beberapa NGO yang lantang mempertahankan Islam, The Malay Mail juga menyenaraikan isu-isu yang mereka kata “things Muslim groups got angry with in 2014″.
Ini membuktikan perubahan dalam pengurusan akhbar tersebut sebelum ini memang mempunyai agenda tertentu. Semenjak mereka yang kebanyakannya dari The Malaysian Insiders mengambil alih akhbar tersebut, agama Persekutuan menjadi musuh no. 1 mereka dan kritikan-kritikan jahat sentiasadisiar dalam cara penglaporan berita dan analisa editorial mereka.
Mungkin The Malay Mail perlu diberi amaran dan tertibkan kerana provokasi dan sikap kurang ajar mereka.

SUMBER : klik sini 

4 comments:

  1. MCA dengan lidah rasminya iaitu The Star secara terang menentang Islam, tak ada tindakan pun, Akta Hasutan tak kena pun, yang NGO-NGO bela Islam disuruh tangkap atas Akta Hasutan, nampak sangat bila UMNO suruh untuk kesederhanaan, melompat puak ni ambil kesempatan menghasut orang-orang Islam secara tak langsung menentang undang-undang Islam..

    ReplyDelete
  2. Bukan hanya Malay mail.. , malah pantau juga The Sun dan The Star yang terang-terangan berkali-kali membuat artikel2 muka depan akhbar mereka dgn memusuhi islam!

    apa menteri buat? korek hidung? tidur? Kempen 25 Moderate malaysia - tidak lain tidak bukan adalah agenda menghasut umat islam agar menentang undang2 islam.. dan sebarang usaha memartabatkan Islam yg masih agama rasmi negara ini.

    ReplyDelete
  3. Masalahnya,ada orang Melayu kita tak faham pun bahasa Inggeris..yang penting tangkap muat,jadi doktrin!

    The Star ini saya dah lama memerhati..Zarinah Anwar menerusi SIS Laknatullah menghina hukum hudud dan buat tafsiran Al-Quran SENDIRI tanpa merujuk nas yang sahih dari ulama muktabar!

    Puak-puak Moderate kononnya memperjuangkan moderate untuk rakyat Malaysia sedangkan agenda mereka tersembunyi untuk menghapuskan apa yang kita nikmati sebagai orang Melayu dan Bumiputera.

    Malay Mail dengan The Sun apatah lagi,lagi kuatlah mereka menghina Islam.Buktinya jelas,tapi ada juga yang sangup jadi barua mereka ini.

    Sedarlah wahai Melayu Islam..j

    ReplyDelete
  4. Kelantan RED WARRIORS sah cuma Pondan-Pondan yang berlagak bodoh-sombong, berlagak gedeber, hakikatnya lemah lembut, pondan, dayus lebih teruk drp betina dan pondan Jalan Chow Kit.

    RED Warrior tak berani tegur Kerajaan PAS Kelantan, tak beri persoal kemana halatuju Islam Kerajaan Pas Kelantan, kenapa beri Tanah Balak pada Dap Lahanat Nga & Ngeh Bersaudara, hingga mereka jadi Jutawan Kaya Raya, Puak Pimpinan Pas Kelantan Makan Rasuah simpan duit, Rakyat Kelantan makin miskin..

    Puak Red Warrior Ibu Kota MELIWAT orang kampong, mencelakakan kehidupan Mak Bapak, Ibu dan Ayah, sanak saudara kerana menyebarkan Dakyah Puak Pimpinan Rasuah Pas..

    Para Pemimpin PASMA Kerajaan PAS Kelantan Perasuah Tegar.., Husam Musa kaya raya...Dr Hata Ramli Kaya Raya...

    Red Warrior memang macam PONDAN...Lembik, Longlai..cuma tahu memuaskan Nafsu di Takbai, Golok..Minom lah kat sana puas-puas, balik Kelate jadi alim balik...

    Biar lagi banyak malapetala, bala turun di Kelantan, disebabkan masyarakat Kelantan, memang macam itu...tak mahu mengubah nasib, apa lagi menegakkan kebenaran.

    APA RED WARRIOR ADER TELOR KER?

    ReplyDelete