Nuffnang

Friday, September 19, 2014

Tahniah @AdamAdli belayar la kau selama 12 Bulan di dalam Penjara! #bersamopakate


Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara 12 bulan ke atas bekas pemimpin pelajar Adam Adli Abdul Halim, setelah didapati bersalah atas tuduhan hasutan.Hakim Mahkamah Sesyen Mat Ghani Abdullah berkata pihak pendakwa telah membuktikan kes itu melampaui keraguan munasabah.
 
Adam Adli dituduh membuat kenyataan berbaur hasutan dalam satu ceramah selepas pilihan raya di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur.Terdahulu, peguam Adam Adli, Latheefa Koya dalam mitigasinya berkata ia adalah kesalahan pertama Adam Adli yang masih belajar undang-undang di sebuah kolej swasta.Pesalah pertama di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan membawa hukuman denda maksimum RM 5,000 atau maksimum tiga tahun penjara.

 
Beliau memohon mahkamah supaya hanya mengenakan hukuman denda kerana tiada yang cedera akibat daripada apa yang dikatakan oleh anak guamnya itu.Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Mohd Abazafree Mohd Abbas meminta hukuman penjara dikenakan, kerana berkata seruan Adam Adli supaya menggulingkan kerajaan yang sah, adalah serius.
 
Hakim Mat Ghani, selepas mendengar hujah daripada kedua-dua pihak, membenarkan penangguhan hukuman itu dan mengekalkan jaminan sebanyak RM5,000.Selain Adam Adli, mereka yang turut didakwa atas tuduhan menghasut di forum yang sama ialah Ahli Parlimen Batu dan Naib Presiden PKR, Tian Chua; ahli PAS Tamrin Ghafar, pemimpin pelajar Mohd Safwan Anang, aktivis dan peguam Haris Ibrahim serta aktivis Hishamuddin Rais. Awal bulan ini, Mohd Safwan dijatuhi hukuman 10 bulan penjara.

3 comments:

  1. Mudah-mudahan cinta setia mereka akan menjadi lagenda budak setan adam sial ni.
    Di penjara mereka bakal bersatu, itulah cinta agung Nuar Jubo dan anak ikan dia....

    ReplyDelete
  2. Yang lain ? Yang mentor ABU nak lari... provokasi ABU itu sendiri sudah menghasut !

    Perhati dalam blog pecacai pembangkang. Paparan perlekehkan Umno besar terpampang. Sebenar nya ini bahaya, meracun pemikiran pelawat ke blog nya... harap ada tindakan. Akta mesin cetak ada tidak lagi ? Atau di bawah SKMM boleh di sabitkan.

    Semoga menjadi iktibar.

    ReplyDelete
  3. Tahniah..nanti dalam kandang boleh sama-sama meliwat antara satu dengan lain. Kamu memang sejati wahai Adam Adli dan Ketum Al Juburi.

    ReplyDelete