Nuffnang

Tuesday, August 12, 2014

Amaran @khalid_ibrahim buat "Exco Lu Langsi Lu Letak Jawatan!"


Gila betul Khalid Ibrahim ni...... Ini betul-betul tindakan berani mati dari seorang Menteri Besar yang statusnya dalam keadaan nyawa-nyawa ikan.

Sama ada tindakan  "anak jantan" ini akan memberikan kelebihan padanya atau tidak, sama-sama kita saksikan tindak balas dari PR.



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan telah memecat serta merta kesemua Exco daripada DAP dan Parti Pakatan Rakyat.


Menurut Khalid, beliau telah menulis surat untuk memaklumkan dan memohon perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mengenai pemecatan berkenaan semalam.

Alasan pemecatan yang dipersembahkan kepada Sultan adalah kesemua Exco berkenaan telah berpakat dan mewujudkan satu blok yang bertujuan untuk melemahkan perjalanan pentadbiran negeri.

"Saya telah menghantar surat pemecatan berkenaan kepada semua mereka kecuali kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Tiga daripada PKR, Rodziah Ismail yang kini berada di luar negeri.

"Pemecatan ini berkuat kuasa serta merta," jelas beliau kepada media ketika ditemui di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini hari ini.

Beliau dalam masa sama menjelaskan pemecatan berkenaan tidak melibatkan Exco-exco daripasa Pas.

Terdahulu, Exco-exco daripada kedua-dua parti DAP dan PKR berkenaan telah mengeluarkan satu kenyataan bersama menyatakan akan terus melaksanakan tugas sebagai mereka.

Khalid bagaimanpun tidak mengulas mengenai kenyataan tersebut




No comments:

Post a Comment