Nuffnang

Tuesday, June 24, 2014

@wardinasafiyyah Baghal! elok pindah Australia jer @APterkini @Utaranews


Tak kisahlah walau apa pun yang diperkatakan oleh Wardina Safiyah, si penggila Australia yang melihat negara lain lebih baik daripada negara ini. Mentaliti Wardina Safiyah itu adalah mentaliti standard rakyat Malaysia yang buta perut dan tidak reti bersyukur.

Sebenarnya, nak tolak keseluruhan kenyataan Wardina itu pun, tidak patut juga. Walaupun mungkin kedengaran sinis dan bersifat memperlekehkan negara ini, sebenarnya ada kebenaran dalam kata-kata tersebut. Malaysia adalah negara Islam. Kerajaan telah menyediakan dasar-dasar yang bagus dengan penubuhan pelbagai agensi yang hebat-hebat.

Dan yang paling istimewa apabila memperkatakan tentang Negara Islam ialah, dalam struktur masyarakat dan sistem Islam, ada BAITULMAL dan PUSAT ZAKAT. Ditambah pula dengan pentadbiran kerajaan yang mewujudkan Jabatan Kebajikan Masyarakat, sepatutnya golongan susah mendapat dua manfaat iaitu satu daripada BANTUAN KERAJAAN dan satu lagi ialah PERUNTUKAN ALLAH TAALA menerusi zakat!

Malangnya, golongan seperti Wardina Safiyah gagal berfungsi mengikut orang yang ada ilmu agama. Golongan ini mudah menuduh kerajaan gagal kerana dasar-dasarnya. Golongan seperti Wardina Safiyah gagal melihat, kegagalan tersebut adalah disebabkan oleh pegawai-pegawai dan kakitangan perlaksana dasar yang BEROTAK KAMBING dan MENYOKONG KUAT PAKATAN RAKYAT sama seperti dia sendiri!

Para penyokong Pakatan Rakyat di dalam agensi-agensi Kerajaan itulah yang menggagalkan semua dasar-dasar dan kerja-kerja yang telah kerajaan rancangkan. Dan mulut-mulut kambing seperti Wardina Safiyah pula kemudiannya akan menjaja, kegagalan-kegagalan fungsi tersebut sebagai kegagalan Kerajaan dan dasar-dasar Kerajaan.

Perhatikan sahaja, di mana sahaja ramai penyokong Pakatan Rakyat dalam Perkhidmatan Awam, agensi itulah yang paling gagal. Ramai guru penyokong Pakatan Rakyat dalam sektor pendidikan, telah menjadikan mutu pendidikan negara merudum teruk. Ramai pensyarah yang menyokong Pakatan Rakyat, menjadikan universiti-universiti awam di Malaysia tidak ubah seperti kem-kem seminar yang hanya mengeluarkan graduan-graduan kelas kambing yang tidak boleh berfikir tetapi pandai meragut. Ramai penyokong Pakatan Rakyat yang menjadi PTD dan pegawai pentadbir lain, bukan sahaja ketirisan, rasuah dan salahguna kuasa, bahkan agensi yang menggunakan khidmat mereka sebagai pegawai terbukti merupakan agensi paling teruk!

Patutnya KAMBING-KAMBING BERTUDUNG seperti Wardina Safiyah yang duduk pula di dalam badan yang mengharmonikan masyarakat, lebih berotak dan lebih berfikiran. Macam mana orang yang berfikiran sesingkat ini, begitu mudah boleh diperhatikan dan diberikan perhatian? Kalau setakat pandai bercakap tetapi tak pernah pandai untuk mempraktikkan apa yang dicakapkan, lebih baik Wardina jaga anak-anak dia baik-baik supaya tidak pula anak-anaknya itu ditimpa kemudaratan yang sama seperti MOHD FIRDAUS DULLAH yang digunakannya untuk membelasah Kerajaan suatu ketika nanti!!! 

1 comment:

  1. Wardina org Malaysia ka??... Klau dah mak bapa pendatang..anak pya otak pun tahap pendatanglaa..x sedar diri..dah org bagi menumpang..buatla cara menumpang..

    ReplyDelete