Nuffnang

Tuesday, April 22, 2014

INFO : Janggut Suami Mampu Tingkatkan Kesuburan Isteri


Janggut Suami Mampu Tingkatkan Kesuburan Isteri | Tajuk post kali ini agak pelik dan menimbulkan tanda tanya kepada pembaca sekalian, apa kaitan kesuburan dan janggut??? cuba anda perhatikan suami anda adakah mereka menyimpan janggut???jika ya anda beruntung…

Kenapa???sebab ianya adalah Sunnah Rasulullah SAW…selain daipada itu ianya juga petanda kelelakian kerana pertumbuhan janggut dipengaruhi oleh paras hormon kelelakian iaitu testoterone. Hormon ini juga memainkan peranan penting untuk pembentukan sperma yang normal didalam testis…cuba anda perhatikan ayah kepada anak yang ramai tentu wajahnya dihiasi misai dan janggut yang lebat…betul tak??? takpun lihat je wajah ayah kita masa muda-muda dulu..



Selain daripada itu, janggut juga dapat membantu wanita yang kurang subur…terkejut???tak percaya???anda kena percaya…dan suruhla suami anda menyimpan janggut…saya ingin kongsikan artikel ini bersama anda…

Satu lagi bukti saintifik tentang apa yang disunnahkan oleh Nabi kita sejak lebih seribu tahun dahulu.

Dr Jamnul Azhar Mulkan, seorang doktor perubatan, mendedahkan hasil kajian yang sangat luar biasa mengenai khasiat janggut. Ia bukan tunggul gerigis, bukan penyeri atau penyerabut wajah tetapi jauh lebih hebat daripada itu.

Menurutnya, kajian oleh saintis dari Massachusetts Institute of Technology, Amerika Syarikat yang berjudul The Amazing Fact of Human Body mendapati janggut lelaki mengandungi hormon yang amat diperlukan bagi kesuburan wanita. Ia mampu menstabilkan kitaran haid selain menggalakkan pertumbuhan telur wanita.

SUBHANALLAH!! Hebat bukan….

Dalam kata yang lain, janggut lelaki juga boleh meningkatkan tahap kegalakan wanita pasangannya. Itu saya tambah! Saya terpaksa sebut wanita pasangannya kerana dunia sekarang semakin cacamarba. Bimbang pula nanti ada lelaki yang mahu menjadi wanita, ketagih meraba janggut orang itu, orang ini, dengan harapan mahu jadi subur juga. Jangan! Hanya untuk wanita yang tulen sahaja.

Caranya bagaimana? Hanya melalui sentuhan. Jadi kepada sesiapa yang belum punya anak kerana ada masalah kesuburan, ataupun jarang anak dan mahu dirapatkan lagi, mintalah suami simpan janggut, dan belailah selalu janggut suamimu itu. Suami pula, apabila sudah diminta oleh isteri, simpanlah. Jangan sampai isteri terpaksa belai bulu jagung pula! Bulu jagung tiada manfaat apa-apa.

Kata Dr Jamnul Azhar lagi, kajian itu beberapa kali diulang tayang oleh National Geographic.
Ini sekali gus jadi bukti apa yang disaran oleh Islam sejak zaman silam, boleh dibuktikan secara saintifik akan hikmah dan kelebihannya.

Dan tahukah anda saya ada terbaca dalam satu buku(sy tak ingat buku itu) bidadari dalam syurga amat suka bermain janggut kekasihnya dan sekiranya janggut jatuh bidadari akan menangis….Wallahualam.
__________________

No comments:

Post a Comment