Nuffnang

Friday, February 7, 2014

Harga Rumah cekik Darah Untuk Rakyat Sungai Bakap, Pulau Pinang. Mampukah Melayu Beli? @dzainalabidin @drnovandri @JaharaHamid @najibrazak



Sperti semua sedia maklum bahawa Melayu sudah tidak mampu lagi membeli hartanah di Kawasan Pulau, Pulau Pinang dengan dasar kerajaan negeri Pulau Pinang yang membuka seluas mungkin tanpa sekatan kepada warga asing dan tanpa Kuota polarisasi kaum. kebanyakkan hartanah yang dihasilkan sudah tiada lagi kuota untuk BUMIputra? Dasar yang makin mengcengkam Orang Melayu Pulau Pinang.


Kepada semua lihatlah sendiri salah satu contoh yang #PBR lihat sendiri di Surat Khabar hari ini. beginikah harga untuk Perumahan rakyat?? bermula dari RM 533 275.00(MIN) hingaa  melangkau RM 700 709.00(MAX). Pada Sesiapa Yang Berpendapatan RM5000.00 sebulan pun belum tentu mampu membeli hartanah sebegini lagi, Apatah lagi kepada individu yang berpendapatan gaji minima? fikir-fikirkan.

Untuk pengetahuan semua ,Sungai Bakap merupakan sebuah kawasan yang masih boleh dikategorikan sebagai Pinggir Bandar di dalam Pulau Pinang ini. Namun kerakusan pihak pemaju dan hasil sokongan kerajaan negeri, harga rumah disini yang dulunya murah sekarang melambung-lambung tidak terkawal lagi.

Tahniah kepada Pengundi Sungai Bakap yang memilih memberi undi kepada PKR, Maktar bin Shafee. anda sudah menang tapi akibatnya bencana yang kamu undang adalah  penghalauan secara terancang. Hebat orang sg bakap.Bertuah dapat pemimpin dan adun yg memahami rakyat. Orang sg bakap memang kaya raya boleh beli rumah dengan harga di atas. Orang dari Tasek, Sg Baong, Ladang Sempah, Permatang ara, kg besar, sg kechik dan sekitarnya boleh beli.

Apa Adun Ni buat sampai sekarang? Jilat DAP

Yang boleh beli ni siapa yer?ini namanya kerajaan negeri yang prihatin kan?
Bilalah kerajaan negeri nak ambil insiatif buat rumah mampu milik landed yang harga kurang dari RM 100,000?Kalau takde agensi Kerajaan Pusat seperti PERDA, JKP dan UDA lagilah naya rakyat Pulau Pinang. Ni bukan isu politik mahupun perkauman, ini adalah isu membela rakyat yang kurang berkemampuan.

#PBR mohon Kepada Kepimpinan BN Pulau Pinang  jangan terus melupakan pengundi-pengundi BN yang Menyokong Anda, Beri sedikit pembelaan buat mereka, Ini adalah berbentuk cadangan dari PBR,
beri keutamaan kepada mereka yang mengundi BN untuk memiliki rumah bawah RM100K. jangan nanti bina rumah siap dibina beri keutamaan pada  puak-puak  Pakatan. Ibarat seperti kera dihutang disusukan Anak sendiri mati kelaparan.

adios!


No comments:

Post a Comment