Nuffnang

Thursday, January 23, 2014

Surat Terbuka Ayahanda @REALFAFAU kepada @najibrazak



MY OPEN LETTER TO PM.
SURAT TERBUKA SAYA KEPADA PM.

YAB.
Dalam FB saya ada 1800 kawan. Kalau mereka share dgn kawan2 mereka kali 50 pun, jadilah 90,000 yg akan membaca surat ini dan antara mereka adalah pegawai2 kanan YAB yg akan fwd surat ini kepada YAB.
Kalau saya diberikan peluang untuk menjadi PM selama 100 hari dan saya akan lakukan yg terbaik untuk Agama, Bangsa dan Malaysia yang sedang aman ini sebelum ia menjadi padang jarak padang terkukur.

Saya orang biasa dari Titi Serong, Parit Buntar, Perak. Tiada darah Raja atau darah Bangsawan dan tiada ada saudara yg pernah menjadi PM Malaysia. Umur kita tidak ada beza dan saya dilahirkan pada tahun 1954.
Isteri saya saorang perempuan yg hanya hendak hidup gembira, aman dan selesa bersama suami, anak2 & cucu2. Dia sebagai isteri org melayu islam yg mahu menjaga maruah suami dan menjaga peribadi dalaman dan luaran.
Perdana2 Menteri R.A.H.M.A.N. dari Rahman, Abdul Razak, Hussien, Mahathir, Abdullah dan sekarang YAB Najib telah ‘complete the equation’.
TAPI saya sungguh2 sedih dan geram bila melihat YAB dicap ‘kangkung’, dicerca, diBOO, disindir, dan tidak dihormati sebagai PM, kebelakangan ini oleh bangsa saya dan YAB sendiri, yg terlalu taksub dgn idealogi politik mereka hingga tidak sedar apa itu erti PERPADUAN BANGSA, padahal kita semua satu agama, apatah lagi bangsa yg 97% tidak menyokong kerajaan yg memerintah skg. Semua PM dari RAHMA, tiada sesaorang pun berani buat apa yg mereka lakukan kepada YAB sekarang. Dan sehingga kini hanya TPM, KJ dan Shafie Afdal sahaja yg saya baca dan lihat memberi komen isu YAB terkini. Mungkin saya terlepas pandang kenyataan2 dari menteri2 yg lain. (Come on ahli2 Cabinet PM do something before it is too late.)

JADI
Jika saya jadi PM Malaysia
• Saya akan kembalikan ISA – supaya beribu2 dari mereka2 yg ‘tidak patut mejadi warganegara Malaysia’ ini di‘brainwash’ di Kemunting selama 60 hari. Kalau masih belum pulih, lepas dan tangkap kembali dan masuk lagi 60 hari ke Kemunting. No worries. Saya yg berkuasa! Apa saya peduli negara2 jiran atau USA nak bantah. Ada sesiapa peduli dan bantah bila Singapre buat mcm tu gunakankan ISA??

• Saya akan beritau isteri saya jadi mcm isteri Tun Mahathir. Selalu di belakang TUN. Tak payah berjalan depan saya. Tak payah nak tolong2 talipon isteri2 negara lain untuk selesaikan isu rakyat Malaysia. Saya ada menteri2 yg lebih ‘competent’ dari isteri saya. Saya akan suruh isteri saya penuhkan masa dia dgn menjadi penaung2 NGO amal, kebajikan dan keagamaan sahaja. Saya saorang sahaja akan pergi keupacara rasmi peyampaian hadiah kepada rakyat termasuk kepada ahli2 sukan Negara, tak payah bawa isteri saya, kalau dibawa nanti akan mencetuskan terlalu byk tomahan dan fitnah dalam dunia ‘alam maya’.
• Saya akan kurangkan dan hapuskan pengambilan tenaga kerja pekerja asing dan pelajar2 dari negara2 Africa, Myanmar, Iran, Bangladesh, dan Nepal. Kebanyakan dari mereka ini 70% timbulkan masalah kpd rakyat kita dari segi jenayah, penipuan wang hitam dan dadah. Saya akan hidupkan semula budaya PANDANG KETIMUR dalam segi budayakerja dan budaya ketaatan rakyat kepada DYMM Agong dan Raja2 dari negara2 Jepun, Korea dan Thailand.

• Saya akan kurangkan jenayah di seluruh negara dgn meletakkan ramai pegawai2 keamanan dikawasan2 yg ramai gengsters. Buat hal saja, tangkap, sumbat dalam penjara dan bila dah kluar penjara, botakan kepala, cop diblakang kepala dia logo yg bila semua rakyat tengok dah tahu dia ni memang ada kes jenayah atau kes melanggar undang2 negara. (mungkin lucu tapi Iam the PM)
• Saya akan ‘abolish’ semua sekolah yg mengajar dalam bahasa ibuda selain dari Bahasa Malaysia. International Schools dari England, Jepun, Korea dan Thailand sahaja dibenarkan. Mereka mempunyaan budaya yg baik dicontohi.

• Saya akan pastikan jika saya pergi kemana sahaja, sesiapa yg BOO saya akan kena ISA. Hey!! Hormat la sikit AKU PM tau. Itu jer cara nak ajar orang yg kurang ajar.

YAB.
Apa yg pasti saya menulis ini, adalah perasaan geram dan sedih saya, bila melihat YAB dipelekehkan, dicemuh dan persendakan. Saya bukan orang politik. Saya hanya mahu Malaysia ini terus AMAN sejahtera hingga keanak cucu cicit saya dan kepada semua yg sependapat dgn saya. Apa yg pasti, jika yg belaku sekarang ini tidak dibendung keadaan tidak dapat dikawal. Prevention is better than Cure’. Bila rakyat dari satu2 bangsa tu sudah tidak boleh menpertahankan perasaan dan emosi mereka, maka mungkin berulang kembali peritiwa 13 May.

Saya sayangkan YAB dan kak Mah.

Fadzil Latif.
Shah Alam.

P/S. Surat ini ditulis tanpa sebarang persiapan awal. Hanya gerak hati nak tulis.



4 comments:

  1. Saya suka kangkung; malangnya di tempat saya jarnag jumpa kangkung.

    Bolehkan Najib yang mempunyai minat terhadap kangkung hantar beberapa ikat kepada saya?

    ReplyDelete
  2. kalau lu jadik PM... aku nak jadik TPM boleh?? boleh leeee! ...

    ReplyDelete