Nuffnang

Wednesday, December 11, 2013

@cmlinguaneng Bapak RASIS!! peniaga Melayu di aniaya di Bagan Ajam! @drzainalabidin @APterkini


Sebelum Ini Gua Eng mengelar secara terbuka Ketua Pembangkang Pulau Pinang  si Nenek Tua yang rasis. setelah mendapat penjelasan YB Jahara berkenaan hal demikian PBR mendapati  bapak segala rasis sebenar adalah Lim Gua Eng.

masalah bermula apabila YB Jahara mempertahankan hak penjaja Melayu di pantai Bersih. kita mempersoalkan mengenai keadilan untuk semua bukan sesetengah. mengapa Gua Eng bertindak berat sebelah hanya mengambil tindakan terhadap  penjaja melayu? adakah mempersoalkan tindakan berat se dan tidak mengambil tindakan untuk semua?? adakah helah babi disebalik batu??  kerajaan DAP ini sebenarnya rasis.


kitu bercakap mengenai peniaga Melayu yang telah berniaga di hadapan rumah mereka lebih dari 20 tahun! apa nasib mereka lepas ini. berbanding pula peniaga Cina yang membuka restoran dengan struktur kekal yang berniaga di atas rizab pantai dan ada kedai-kedai restoran ini menambak kedai mereka hingga ke laut?


jawapan bertulis YB Chow Kon Yew kepada YB Jahara yang sebenarnya tidak menjawab persoalan yang utarakan.

apa yang dikesalkan adalah mengapa DAP membuat perbezaan layanan terhadap perniaga melayu? mengapa restoran cina hanya dikompaun setahun sekali? berapa sangatlah pendapat penjaja Melayu ni mungkin 100 ke 200 cukup-cukup untuk keperluan sendiri.  Kita lihat pula pengusaha restoran pula pendapatan mungkin lebih dari 1000 sehari! why double standard??

adakah mempersoalan hak sesuatu komuniti dianggap rasis? lu pi kir sendiri beb!!



No comments:

Post a Comment