Nuffnang

Thursday, November 7, 2013

Lagi Umat Islam didesak Perlahankan AZAN?

JEMAAH SURAU DI TAMAN TASIK PRIMA DIDESAK PERLAHANKAN AZAN

Masihkah kita semua ingat Isu Laungan Azan supaya diperlahankan oleh si celaka Teresa Kok? detik hitam ini masih terpahat di kepala #PBR apabila Teresa Kok mengepalai kumpulan pendesak supaya azan di salah satu masjid di Puchong diperlahankan?? masihkah anda semua ingat?? tragedi yang #PBR tidak dapat lupakan pada tahun 2008.

Ingatkan habis disitu sahaja, terbaru sebuah surau di negeri Selangor, negeri yang ditadbir urus oleh Pakatan Rakyat yang membabitkan sebuah surau di taman Tasik Prima menerima desakkan pada hari Ahad lalu supaya memperlahankan Azan.

Kejadian berlaku apabila seorang lelaki menerpa Surau berkenaan ketika azan Magrib berkumandang kira-kira 7 malam Ahad lalu. Apa yang dilakukan oleh individu berkenaan memang kurang ajar!! Apa yang sakit hati sangat??  azan cuma di laungkan tidak sampaipon 10 minit. TOLONG HORMAT AGAMA ISLAM.

sejurus kejadian itu berlaku,kumpulan jemaah surau berkenaan menerangkan kepada individu terbabit sebab musabab kenapa azan tidak diperlahankan. penjelasan yang diberikan oleh jemaah berkenaan di tolak mentah dengan makian dan cacian oleh individu terbabit. tidak cukup dengan itu anak beranak individu tebabit turut masuk campur!

Jika #PBR bersama jemaah surau terbabit boleh hilang sabar jugak dengan kerenah melampau oleh individu terbabit. Ini akibatnya jika toleransi tiada dan kepahaman terhadap Islam Kurang!
 Umat Islam memang sedia maklum mengetahui bahawa laungan azan adalah peraturan untuk memanggil umatnya untuk menunaikan kewajipan solat 5 waktu. Untuk memangil orang menunaikan solat ianya mestilah jelas kedengaran. sepatutnya jika ada toleransi dan hormat antara satu sama lain. Isu Perlahankan azan sepatutnya tidak berlaku Di Malaysia.




No comments:

Post a Comment