Nuffnang

Thursday, November 28, 2013

HIDUP tokong!! @limguaneng!! Peniaga Melayu terus menerus ditindas!! @dzainalabidin @najibrazak


Di jalan pesisir pantai berhampiran Queensbay Shoping Complex , lebih kurang ler gamaknya dalam 20 peniaga Melayu di ambil tindakan oleh peguatkuasa.Gerai bergerak mereka diarahkan tutup dan dihalau dari kawasan tersebut atas alasan menghalang lalulintas .Mereka sudah berniaga di lokasi tersebut sejak 3 tahun yang lepas. Pihak MPPP telah merampas pelbagai peralatan gerai gerai dari van makanan peniaga melayu.

Para peniaga melayu di Queensbay membantah atas tindakan MPPP kerana langsung tidak diberi notis, sebaliknya tindakan diambil terhadap peniaga peniaga melayu.hurmm bila pekara ini berlaku depan mata memang tragis beb!! PBR tgk perniaga yang siap dukung anak kecil tu yang buat mata ni jap2 macam masuk pasir pantai tu.. SADIS.. cari rezeki HALAL, bukan menyundal tepi pantai!!

 Apa kata PBT yakni MPPP sediakan tempat parking khas untuk business on wheel ni jual makanan. Lagipon meriah kalu ada jual makanan tepi laut. Dedulu kat tepi Pantai Lido kat JB ada tempat untuk lori jual makanan ni parking.



No comments:

Post a Comment