Nuffnang

Wednesday, October 9, 2013

PRK SG. Limau PAS bermasalah PILIH CALON. @APterkini





Menjelang PRK DUN SG LIMAU. terdapat permasalahan besar yang bakal diterima oleh pucuk Pimpinan PAS. Umum mengetahui Dun tersebut merupakan kubu kuat PAS (Kubu Kuat Arwahyarham Ust. Azizan) Permasalahan ini melibatkan dua kumpulan iaitu dari penyokong Pro Azizan VS Pro Phahrolrazi.




Siapakah antara dua kumpulan ini akan diterima pakai untuk menjadi calon untuk PRK DUN SG. LIMAU?? kumpulan manakah bakal menjadi pilihan Datuk Mahfuz Omar ?? sedangkan Mafuz sendiri terang-terangan akan menolak kedua-dua pencalonan dari kumpulan tersebut. Mahfuz mungkin akan memilih calon yang tidak memihak mana-mana kumpulan tersebut, iaitu satu lagi golongan yang bersifat Neutral yang bakal mengimbangi kedua-dua kumpulan Pro Azizn VS Pro Phahrolrazi. adakah PROTES akan berlaku??
sama-sama kita nantikan NEXT episod menuju PRK DUN SG. LIMAU.

bagi #PBR PRK DUN SG. LIMAU bakal berlaku dengan sengit diantara UMNO-PAS. jika permasalahan dalam PAS gagal ditangani dengan kadar segera, kemungkinan KELEBIHAN bakal berpihak pada UMNO.

INFO DUN SG. LIMAU

Daripada 27,222 pengundi, 93% adalah Melayu, Cina (6.75% ) dan India cuma empat orang. Daripada bilangan pengundi Melayu itu pula, 30.27 peratus adalah ahli Umno, PAS (32.58%) dan selebihnya dikatakan pengundi atas pagar.

Pada PRU-13, beliau menewaskan sepupunya, Fazillah Mohd. Ali yang mewakili BN, dengan meraih majoriti 2,774 undi. Pada 5 Mei lalu, PAS menang 13 daripada 19 pusat daerah mengundi iaitu Matang Buloh, Sungai Dedap, Gelam Tiga, Bukit Choras, Bukit Besar, Simpang Tiga Luar, Sungai Limau, Kabu Sepuloh, Sedaka, Ulu Sedaka, Padang Lumat, Batu Enam Belas dan Kampung Titi Batu.

BN-UMNO Bakala mengumumkan calon mereka pada 21 Oktober Ini.


No comments:

Post a Comment