Nuffnang

Thursday, June 6, 2013

Terkini!!!-Hina YDPA dikesan lagi


Baru baru ini kita telah disajikan dengan isu Penghinaan terhadap Seri Paduka YDPA oleh blogger atau pengiat media sosial facebook dan twitter yang juga merupakan penyokong tegar pembangkang Seperti Melissa Gooi,Blog serius,Wan Azizan.Terkini admin terjumpa 1 laman facebook yang berbangsa cina diatas telah mengeluarkan kata kata berunsur penghinaan kepada Agong kita.Tindakan keras harus menyusul kepada kumpulan seperti ini.Laporan Polis akan dibuat pada masa yang terdekat.Kepada warga Malaysia khususnya di Parit Buntar harus mengambil tindakan kepada mereka yang melakukan perbuatan khianat ini.Sebarang Laporan yang bakal dibuat bolehlah merujuk kepada kami dengan menghantar Email untuk format yang sesuai.Sebarang pertanyaan bolehlah dihantar ke paritbuntarrebels@gmail.com

1 comment:

  1. RAKYAT MENJADI MATA DAN TELINGA TERHADAP KES FITNAH DAN HINA INSTITUSI RAJA
    Penulis mencadang Kerajaan mengunakan rakyat untuk menjadi `mata dan telinga’ untuk membenteras penyelewangan, salahguna kuasa, sebaran fitnah dan penghinaan dan juga isu isu pengguna seperti harga barangan.
    Penulis cadangkan insentif kewangan diperkenalkan kepada pemberi maklumat. Insentif itu adalah `token’ seperti RM2 satu maklumat yang terawal. Pemberi maklumat perlu mendaftar supaya keterangan peribadi dan kewangan dapat direkodkan. Ia seperti kad bonus link dimana setiap bulan dikira mata atau ganjaran kumulatif. Boleh ditukarkan dengan pembelian minyak atau barangan. MENJANA PENDAPATAN SAMBIL MELAYARI INTERNET.
    Pemberi maklumat biasanya melayari internet dan blog dan twiteer. Di dalam pelayaran tersebut, dan terjumpa maklumat yang menyalahi undang undang (Kerajaan boleh memberikan panduan apa yang dimaksudkan dengan penyalahan guna Akta Komunikasi MultiMedia), pemberi maklumat boleh memaklumkan Kerajaan (mungkin SKMM atau Unit Baru) melalui emel atau sms. Beri sumber pesalah seperti akaun, masa dan waktu. (boleh cut and paste).
    Penulis yakin dan percaya kesalahan komunikasi dapat dilaporkan dengan segera dengan kerjasama rakyat yang mendapat insentif. Diharap selepas menerima maklumat, Kerajaan boleh mengambil tindakan sewajarnya dengan segera.
    www.nasirwise.blogspot.com

    ReplyDelete