Nuffnang

Saturday, January 5, 2013

Hina nabi.Apa beza?




  • Kira kira minggu lepas kita dikejutkan dengan 1 kenyataan adik Izmin Raihan dalam laman twitter nya yang berbunyi seperti gambar dibawah.Setakat ini adik Izmin Raihan telah dihukum oleh masyarakat dengan kata cemuh caci maki yang sangat lebat tanpa menghirau penjelasan dan mohon maaf beliau.




  • Keberanian menghina nabi Muhammad s.a.w di negara kita ini bukanlah suatu yang baru malah ia telah pun menjadi 1 trend ikutan dimana untuk menarik perhatian dikhayalak ramai.Salah 1 sebab terjadinya perkara ini disebabkan undang-undang kita yang sangat pemaaf.Jika terlajak kata hanya mohon maaf dan habis setakat itu.
  • Ada juga pemimpin tua yang pernah mengeluarkan kenyataan Nabi Muhammad s.a.w 'adalah seperti mamat biasa' apakah benar? Apakah ini dikira sebagai contoh Anak muda?Baginda dari sejak azali maksum dan terpelihara inikan 'mamat biasa' di mekah? Kenyataan itu dapat dikilas melalui penjelasan beliau dengan alasan mempunyai isi tersirat dan harus fahami betul-betul.selepas diberi peluang untuk mendengar penjelasan beliau saya hanya menilai 'ia diberi peluang dan ramai membelanya'.#PBR yakin anda mengikuti isu tersebut.ustaz kazim ada menjawab isu tersebut.



1 comment:

  1. assalam,mgkin admin xphm dgn maksud nik aziz..sy cdgkn admin blaja bhsa klntan dulu baru decide mcm mne k...jgn jd penyebab org len boleh mbenci ulama mcm Nik Aziz...astarghfirullahalazim....

    ReplyDelete