Nuffnang

Thursday, November 29, 2012

Situasi Semasa Hamba Murka


''Tanggal 20 Julai lepas, Malaysia digemparkan dengan suatu isu yang besar iaitu apabila seorang bekas model dijatuhi hukuman denda RM5000 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan selepas mengaku bersalah meminum arak di sebuah hotel pada 11.40 malam 11 Julai 2208. Kartika disabitkan kesalahan meminum arak berdasarkan enakmen''


Terlebih dahulu saya sembah derhaka pada Sultan Pahang. Walaupun baginda bukan Sultan saya, tapi saya menghormati baginda sebagai salah seorang ketua negeri yang berdaulat dinegara ini.
Namun, keputusan baginda yang mengampunkan model sambilan Kartika Sari Dewi Shukarno yang sebelum ini dijatuhkan hukuman denda RM5,000 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan bakal menimbulkan polemik baru. Kartika dijatuhkan hukuman oleh pihak Mahkamah selepas mengaku salah minum arak di sebuah resort di Cherating pada 11 Julai 2008.

Baginda Sultan memutuskan untuk mengampunkan beliau dan mengenakan hukuman yang lebih ringan iaitu menjalani kerja-kerja khidmat masyarakat.



Aku keliru menjadi buntu.karaoke lagi bagus dari pening layan u all..



Kemurungan psikotik ke? nak hamba datang buat pencerahan kat korang? 

No comments:

Post a Comment